dinsdag 17 mei 2011

Hockey (test) interland Nederland - Argentinië - juni 2007 - Uit de oude doos


Op 6 juni 2007 werd de oefeninterland tussen het nationale vrouwenhockey elftal van Nederland en Argentinië gespeeld op het terrein van de hockeyvereniging De Graspiepers in Drachten. Via een bekende van mij die aan deze club is verbonden (nogmaals bedankt Karin) kreeg ik een perskaart en mocht ik de hele dag overal komen om foto's te maken; net echt dus.

Toen fotografeerde ik nog met de EOS 400D met Sigma 70-300 mm APO Macro Zoom lens dus de kwaliteit was overall niet al te goed. Toch wel een paar aardige beelden aan overgehouden.

Een geweldige, en vermoeiende, ervaring!

Het was een groots opgezet festijn met allerlei activiteiten maar voor mij het belangrijkste was uiteraard de oefeninterland zelf. 

Bovenstaande foto is mijn persoonlijke favoriet. Mooi laag standpunt, fanatieke blik en mooie compositie. Alleen de scherpte en de beeldkwaliteit had beter gekund.

Onderstaand een foto van het Argentijnse team tijdens de beginceremonie.


Een ex-Argentijnse uit Groningen bracht het Argentijnse volkslied ten gehore.


Ellen Hoog, tijdens de warming-up.


Weet helaas niet wie dit is.


De (reserve) keepster van het Nederlandse team kreeg in de warming-up de nodige ballen om de oren.


De andere keepster.



Als portretlens best te pruimen die Sigma 70-300 APO Macro Zoom lens.


Het betere rek- en strekwerk van de Argentijnsen.


Als ik me niet vergis, was dit Naomi van As, in haar pre-Sven Kramer tijdperk. Te erg voor woorden eigenlijk, alsof zij zelf geen bestaansrecht meer heeft.





Er zijn sporten met minder leuke vrouwen te bedenken.





Scrimmage (of is dat een voetbalterm?) voor de goal.


Strafcorner voor Nederland.



Marc Lammers neemt tijdens de pauze zijn team onder handen. Ellen Hoog kijkt met een verwoestende blik recht in de lens.


Interview met Ellen Hoog na de wedstrijd.


Ook van deze speelster weet ik helaas de naam niet.


Met name Fatima Moreira de Melo was uitermate populair bij de handtekeningenjagers. De handtekening kwam op de meest aparte plekken terecht.



Van mij mag er weer een (oefen)wedstrijd van het Nederlands elftal in Drachten gespeeld worden. Dan op herhaling met m'n huidige EOS 50D met 100-400L lens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten