vrijdag 7 oktober 2011

ONT D1 - ONB D1 - 1 oktober 2011

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/320 sec Aperture: 7.1 Focal Length: 40mm
Normaliter fotografeer ik het eerste senioren elftal van ONT 1. Bij de jeugd komt er niet zoveel van omdat ik één van de leiders van de D1 ben dit jaar. Dat houdt voor mij o.a. in dat ik de grensrechter ben en dat combineert nou niet zo makkelijk met fotograferen. Deze wedstrijd echter, tegen ONB D1, wilde Jaap-Jan, medecoach naast John Ament, wel vlaggen. Ik zou me dan bezighouden met fotograferen.

Zo gezegd, zo gedaan. Eerst de elftalfoto. Het was bijzonder weer afgelopen zaterdag. Erg felle laagstaande zon die door de ochtendnevel heen brandde. Dit zorgde voor uitgebeten koppies; ik zag zo snel geen oplossing dus maar het beste ervan gemaakt. Uiteraard had wel de ISO een stuk omlaag gekund; tja.

De eerste helft ging nog wel maar in de tweede helft was ik zo gaan zitten dat de andere spelers ook wat aan bod zouden komen; ik keek schuin tegen de zon in die door de nevel scheen. Dan krijg je dus een resultaat als hieronder (zo uit de camera, zonder bewerking). Op de foto daar weer onder het resultaat na wat bewerkingen; valt mee wat je er dan nog uit kan halen.

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/800 sec Aperture: 6.3 Exp.comp. + 0,3 Focal Length: 400mm
De bewerkte versie:

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/800 sec Aperture: 6.3 Exp.comp. + 0,3 Focal Length: 400mm
Bern van Beukering, altijd goed voor een paar actiemomenten.

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/500 sec Aperture: 5.6 Exp.comp. - 0,3 Focal Length: 190mm
Janco Keevel, ook al zo'n speler met een natuurlijke manier van bewegen. Duidelijke concentratie op de bal.

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/800 sec Aperture: 5.6 Exp.comp.  -0,3 Focal Length: 200mm
Jesper Landman in actie. Een actie langs de lijn oogt altijd beter dan ergens midden op het veld. Leuk detail is het toekijkende publiek zo uiterst links in de bovenhoek.

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/2500 sec Aperture: 5.6 Exp.comp. - 0,3 Focal Length: 320mm
Wederom Jesper, dit keer onder het toeziend oog van trainer/coach John Ament. Weer zo'n detail dat de foto net even leuker maakt.

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/2000 sec Aperture: 5.6 Exp.comp. - 0,3 Focal Length: 285mm
In de tweede helft met de zon in de rug werd het licht een heel stuk beter; bijna perfect. Marco Wijnsma in opperste concentratie.

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/3200 sec Aperture: 6.3 Focal Length: 380mm
Keimpe Jacobi houdt de tegenstander vakkundig af.

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/2000 sec Aperture: 6.3 Focal Length: 275mm
En last but not least Jilke Wagter, zoon van de fotograaf. Die is normaal gesproken nogal driest in zijn manier van voetballen en lopen maar oogt hier als een prima donna. En aangezien ik hem in een vorig bericht een beetje te kijk heb gezet maak ik dat hiermee, misschien, weer wat goed.

EOS 50D - ISO 800 Exposure: 1/800 sec Aperture: 5.6 Focal Length: 235mm
Dit bericht bevat alleen de wat betere foto's van de rapportage. De gehele rapportage is hier op de ONT fotosite te zien.

Alle foto's zijn genomen met de 100-400L op de elftalfoto na welke met de 18-55 kitlens genomen is.

O ja, eindstand 5-0 voor ONT!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten